ویدیوها ، تصاویر و مقاله های ابراهیم حقیقی

این مجموعه با هدف ثبت وقایع و انعکاس قابلیت ها ، مسائل و زیبایی های اطراف گردآوری شده است

مصداقی از اتلاف بودجه و عدم نظارت

  • ۲۶۵

خرداد ماه 1390 عملیات احداث استخر ذخیره آب در قنات گوده آغاز گردید.

این طرح از سوی جهاد کشاورزی فردوس و با اعتبار و نظارت این اداره اجرا شده است. در این گزارش تصویری به اشکالات جدی این طرح پرداخته ایم. دلیل تهیه این گزارش را در ادامه توضیح می دهم. بعد از شروع طرح و با مشاهده طرح متوجه اشکالات جدی طرح شده و موارد را به جهاد کشاورزی منعکس کردم از جمله ایرادات جدی مشکل دسترسی دام ها برای استفاده از آب بود که فقط همین مورد با تخریب دیواره جنوبی استخر رفع شد ولی مشکلات جدی دیگر همچنان پابرجا بود.

برای دومین بار با مراجعه به جهاد کشاورزی گلایه مالکین را منتقل کردم که کارشناس مربوطه گفت دلیل مستند بیاورید. بعد از بازگشت به روستا به اتفاق محمد با دوربین راهی گوده شدیم و گزارشی مستند از این پروژه تهیه و طی نامه ای رسمی تسلیم مدیریت جهاد کشاورزی گردید. ولی متاسفانه نه تنها از این گزارش استقبال نشد با واکنش غیر منطقی مسئول آب و خاک وقت جهاد مواجه شد و در واکنش به این مطلب گفت شما برای این طرح یک ریال هم ندادید و حالا طلبکار شدید؟!
از این به بعد اگر حتی یک آجر بخواهید به شما نخواهم داد!!!
این درحالی است که این پروژه با دو واسطه در محل اجرا شد. و نظارت بر اجرا هم با جهاد بود.

به اذعان مالکان اگر یک سوم اعتبار را در اختیار آنان می گذاشتند سازه ای به مراتب بهتر و کاربردی تر می ساختند و جهاد هم می توانست سخت گیرانه ترین نظارت ها را اعمال کند ولی افسوس....

در ادامه فیلم مستند گزارش تهیه شده را می توانید مشاهده کنید